1
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی . دانشگاه علامه طباطبایی. ایران
2
گروه مدیریت بازرگانی. دانشگاه علامه طباطبایی. ایران
3
مدیریت بازرگانی. دانشگاه علامه طباطبایی. ایران
چکیده
عملکرد سازمانی تحت تأثیر ابهام مدیران سازمان از خود و رقبایشان است. هدف تحقیق حاضر بررسی تآثیر ابهام علی ادراکی بر عملکرد سازمانی است. ابهام علی ادارکی در این تحقیق شامل ابهام علی از شایستگی ها و ابهام علی از رقبا می شود. نمونه مورد بررسی 124 نفر از مدیران میانی شرکت های بیمه فعال در شهر تهران می باشد، که تعداد 116 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده است. نتایج معادلات ساختاری نشان دهنده ی این است که ابهام از شایستگی ها اثر مثبت معنادار (23/0) و ابهام از رقبا اثر منفی معناداری (18/0-) بر عملکرد سازمانی در شرکت های بیمه دارد. همچنین بر اساس تحلیل رگرسیونی شیوه رهبری، جو سازمانی و ارزش های سازمان از طریق متغیر میانجی ابهام علی ادراکی اثر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی دارند. شیوه رهبری از طریق ابهام از شایستگی ها بیشترین اثر را بر عملکرد سازمانی در شرکت های بیمه دارد.
نجفی کلیانی, وحید, صحت, سعید, عباس نژاد, سعید. (1391). ابهام علّی ادراکی و عملکرد سازمان مورد مطالعه: صنعت بیمه در ایران. فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 1(2), 57-76.
MLA
وحید نجفی کلیانی; سعید صحت; سعید عباس نژاد. "ابهام علّی ادراکی و عملکرد سازمان مورد مطالعه: صنعت بیمه در ایران". فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 1, 2, 1391, 57-76.
HARVARD
نجفی کلیانی, وحید, صحت, سعید, عباس نژاد, سعید. (1391). 'ابهام علّی ادراکی و عملکرد سازمان مورد مطالعه: صنعت بیمه در ایران', فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 1(2), pp. 57-76.
VANCOUVER
نجفی کلیانی, وحید, صحت, سعید, عباس نژاد, سعید. ابهام علّی ادراکی و عملکرد سازمان مورد مطالعه: صنعت بیمه در ایران. فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 1391; 1(2): 57-76.