هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوشهای چندگانه هاوارد گاردنر (هوش میان فردی، ،هوش حرکتی/جسمانی، هوش بصری/فضائی) و مهارت تفکر استراتژیک مدیران و دبیران شهرستان مانه و سملقان میباشد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری شامل 200 نفر بوده که تعداد127 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شد، در گردآوری دادهها از دو پرسشنامه استاندارد هوشهای چندگانه و مهارت تفکر استراتژیک استفاده گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هوشهای چندگانه 893/0 و برای پرسشنامه مهارت تفکر استراتژیک944/0 بدست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که بین هوشهای چندگانه و مهارت تفکر استراتژیک مدیران و دبیران متوسطه شهرستان مانه و سملقان رابطه معناداری وجود دارد. یعنی هوش چندگانه در ایجاد و ارتقاء تفکراستراتژیک سازمانی اهمیت بسزایی دارد و با ارتقاء هوش چندگانه، تفکراستراتژیک نیز ارتقاء مییابد.
محمد آبادی, معصومه, افراسیابی, رویا. (1393). رابطه هوش های چندگانه (هاوارد گاردنر) و مهارت تفکر استراتژیک مدیران و دبیران مقطع متوسطه شهرستان مانه و سملقان. فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 3(3 و 4), 57-66.
MLA
معصومه محمد آبادی; رویا افراسیابی. "رابطه هوش های چندگانه (هاوارد گاردنر) و مهارت تفکر استراتژیک مدیران و دبیران مقطع متوسطه شهرستان مانه و سملقان". فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 3, 3 و 4, 1393, 57-66.
HARVARD
محمد آبادی, معصومه, افراسیابی, رویا. (1393). 'رابطه هوش های چندگانه (هاوارد گاردنر) و مهارت تفکر استراتژیک مدیران و دبیران مقطع متوسطه شهرستان مانه و سملقان', فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 3(3 و 4), pp. 57-66.
VANCOUVER
محمد آبادی, معصومه, افراسیابی, رویا. رابطه هوش های چندگانه (هاوارد گاردنر) و مهارت تفکر استراتژیک مدیران و دبیران مقطع متوسطه شهرستان مانه و سملقان. فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 1393; 3(3 و 4): 57-66.