1
گروه خمدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، علی آباد کتول، ایران
2
موسسه آموزش عالی کار واحد ایران
چکیده
این پژوهش در جهت بررسی تأثیر شش عامل (CBI) بر تعیین هویت مشتری به وسیله برند (MCI) و تأثیر شناسایی تعیین هویت یک مشتری به وسیلۀ برند (MCI) بر روی وفاداری و طرفداری مشتری از برند (MCI) میباشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی؛ بر حسب شیوه گردآوری دادهها، توصیفی–پیمایشی و از نوع همبستگی، و بر پایه مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 1150000 نفر و حجم نمونه معادل با 384 نفر میباشد. روایی به صورت صوری و پایایی براساس ضریب آلفای کرونباخ در حد خوب ارزیابی شده است. نتایج حاکی از آن است که از میان 6 عامل (CBI)، به جز شهرت برند، پنج عامل دیگر دارای تأثیر معنادار و مثبتی در تعیین هویت مشتری به وسیلۀ برند بودهاند و در نهایت تعیین هویت مشتری به وسیلۀ برند نیز تأثیر معناداری در افزایش وفاداری و طرفداری از برند ایفا میکند.
حاجی نژاد, اسماعیل, سعیدی, پرویز. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر تعیین هویت مشتری به وسیله برند و تأثیر آن بر روی وفاداری و طرفداری از برند (مطالعه موردی: برند همراه اول). فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 4(1 و 2), 45-56.
MLA
اسماعیل حاجی نژاد; پرویز سعیدی. "بررسی عوامل مؤثر بر تعیین هویت مشتری به وسیله برند و تأثیر آن بر روی وفاداری و طرفداری از برند (مطالعه موردی: برند همراه اول)". فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 4, 1 و 2, 1394, 45-56.
HARVARD
حاجی نژاد, اسماعیل, سعیدی, پرویز. (1394). 'بررسی عوامل مؤثر بر تعیین هویت مشتری به وسیله برند و تأثیر آن بر روی وفاداری و طرفداری از برند (مطالعه موردی: برند همراه اول)', فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 4(1 و 2), pp. 45-56.
VANCOUVER
حاجی نژاد, اسماعیل, سعیدی, پرویز. بررسی عوامل مؤثر بر تعیین هویت مشتری به وسیله برند و تأثیر آن بر روی وفاداری و طرفداری از برند (مطالعه موردی: برند همراه اول). فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 1394; 4(1 و 2): 45-56.